I use Lime Mini SDR for voice communication and it works fine. I am able to receive KGSTV, MMSSTV, BPSK and other modes. FT8 it does not decode. I use
Version of Lime mini is 1.30 Hardware version 2. I use virtual cable between SDR Console V3.1 and JTDX software. Any one has a solution do let me know.
73
Ram, VU2GRM
Decoding FT8 on Lime mini SDR
Re: Decoding FT8 on Lime mini SDR
Hallo, ich benutze WSTJ-X v2.3.0 und einen LIME mini. Die Decodierung FT8 ist problemlos (7MHz- und 14MHz-Band, selten auf QO100).
Folglich müsste die Dekodierung FT8 generell möglich sein, wenn man den LIME mini benutzt.
Konfiguration:
Ich verbinde SDRC mit WSTJ-X über ein Virtuelles Audiokabel (48kHz, WSTJ-X Settings line 1 (virtual audio Cable, mono).
Die PC-Uhr wird vor Programmstart mit einem Internet Zeitserver synchronisiert.
Evtl. haben Sie dieses Problem bereits selbst gelöst. Viel Erfolg.
klaus.hutschenreuther@gmx.de
Folglich müsste die Dekodierung FT8 generell möglich sein, wenn man den LIME mini benutzt.
Konfiguration:
Ich verbinde SDRC mit WSTJ-X über ein Virtuelles Audiokabel (48kHz, WSTJ-X Settings line 1 (virtual audio Cable, mono).
Die PC-Uhr wird vor Programmstart mit einem Internet Zeitserver synchronisiert.
Evtl. haben Sie dieses Problem bereits selbst gelöst. Viel Erfolg.
klaus.hutschenreuther@gmx.de
Re: Decoding FT8 on Lime mini SDR
Dear Khut,
Thank you very much for your suggestions. After changing virtual audio cable settings Sample rate to 48kHz, it is now decoding properly.
Regards
Ram
VU2GRM.
Thank you very much for your suggestions. After changing virtual audio cable settings Sample rate to 48kHz, it is now decoding properly.
Regards
Ram
VU2GRM.